Nádraží Choceň
Stanice se nachází na hlavní železniční trati z Moravy do Čech, mezi Českou Třebovou a Pardubicemi. V první polovině 19. století nastal významný hospodářský rozvoj města v důsledku výstavby železničních tratí Praha – Olomouc (1845). Následovala odbočná trať z Chocně do Broumova (1875) a nakonec i trati z Chocně do Litomyšle (1882). Tím se Choceň stala důležitým regionálním železničním uzlem.
Kde je pamětní deska
Pamětní deska připomínající padlé železničáře se nachází na verandě staniční budovy. Původně zde bylo nástupiště, avšak po modernizaci trati byla veranda oddělena od kolejiště zábradlím. Nejlepší přístup na verandu je z podchodu, buď po schodech, nebo výtahem – stejným směrem jako na nástupiště 1A. Po vystoupení nahoru se otočte čelem ke staniční budově. Při pohledu z prvního nástupiště se deska nachází mírně vlevo na stěně. Přístup na verandu je volný, bez neomezený, dostupný po celý den.
Verze galerie II
- Nádraží Choceň při pohled z prvního nástupiště
- Pamětní deska se nachází na verandě, v levé části staniční budovy
- Původně zde bylo nástupiště. Dnes oddělené od kolejiště zábradlím.
- Detail pamětní desky v Chocni
- Nejlepší přístup na verandu je z podchodu a to výtahem nebo po schodech, jako když jdete na nástupiště 1A
- Na verandě choceňského nádraží
Tratě ve stanici
- 001 Praha – Česká Třebová – Přerov – Bohumín – Chałupki
- 010 Kolín – Česká Třebová
- 018 Choceň – Litomyšl
- 026 Choceň – Náchod, Opočno pod Orlickými horami – Dobruška
Jména železničářů
Za osvobození vlasti položili život v květnovém období a za okupace železniční zaměstnanci
- Adolf Faltejsek
- Josef Jiroušek
- Eduard Libánský
- Ladislav Nechvíle
- Karel Rychtatřík
- Božena Sajdlová
- Jan Starý
- Václav Syrový
- František Šedo
- Jaroslav Vodička
- Jaroslav Vondráček
Čest jejich památce
Navazující odkazy
Detailní popis, fotky a hodnocení nádraží v Chocni najdete v tomto příspěvku na webu Vlakem jednoduše.cz.