Nádraží Bzenec
Nádraží v jihomoravském Bzenci bylo vybudováno roku 1884 díky iniciativě barona Oskara Lazariniho. Ten nechal postavit lokální trať z Kyjova do Moravského Písku, kde se napojovala na hlavní železniční trať. Zajímavostí je tehdejší pojmenování stanic. Název „Bzenec“ původně neslo nádraží na hlavní trati, které dnes známe jako Moravský Písek. Pro odlišení tak zdejší nádraží dostalo název Bzenec město.
Druhou zajímavostí je, že již roku 1887 se nádraží v Bzenci stala odbočnou, neboť byla zprovozněna přímá trať z Bzence do Kunovic. Tratě do dnešního Moravského Písku a do Kunovic se však nedělily přímo v Bzenci, ale až dál, u zastávky Bzenec-Olšovec.
Kde je pamětní deska
Pamětní deska připomínající padlé železničáře se nachází na nádražní verandě, pod střechou, u první koleje. Nádraží a veranda jsou přístupné po celý den.
Tratě ve stanici
- 340 Brno – Uherské Hradiště
- 342 Bzenec – Moravský Písek
Text na pamětní desce na nádraží Bzenec
V době poroby národa r. 1939 – 1945 byl popraven v koncentračním táboře železniční zaměstnanec
- Jan Kubík
Čest jeho památce!
Navazující odkazy
Detailní popis, fotky a hodnocení nádraží v Ostrožské Nové Vsi najdete v tomto příspěvku na webu Vlakem jednoduše.cz.