Nádraží Kralupy nad Vltavou
Nádraží v Kralupech nad Vltavou leží na trati z Prahy přes Ústí nad Labem do Děčína a dál do Drážďan. První vlak do Kralup přijel roku 1850. Tehdejší nádraží však bylo u kus dál, než to dnešní. Nádraží patřilo spolu s kralupskou rafinerií mezi cíle náletu amerických bombardérů v poledne 22. března 1945. Současná nádražní budova je výsledkem přestavby celého zdejšího železničního uzlu a pochází z roku 1986.
Kde je pamětní deska
Pamětní deska připomínající padlé železničáře se v Kralupech nachází na boční stěně u hlavního vchodu na nádraží.
Tratě ve stanici
- 090 (Praha -) Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem (- Děčín)
- 091 Praha-Hostivař – Kralupy nad Vltavou
- 092 Neratovice – Kralupy nad Vltavou
- 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno
- 110 Kralupy nad Vltavou – Louny
- 111 Kralupy nad Vltavou – Velvary
Text a jména železničářů
Za osvobození vlasti položili život v květnovém odboji a za okupace železniční zaměstnanci
- Jaroslav Beránek
- Josef Biňovec
- Karel Brož
- Josef Cerha
- František Holek
- František Hořák
- Josef Hubálek
- Karel Hykl
- Václav Janda
- Josef Janouš
- Josef Javůrek
- František Krajník
- Karel Král
- Karel Kratochvíl
- Josef Krejza
- František Link
- František Malina
- Antonín Náhlovský
- František Navrátil
- Jindřich Ondráček
- Miloš Pacák
- Jaroslav Polívka
- Josef Pošta
- Antonín Slezák
- Jiří Šída
- Antonín Švec
- Václav Tesárek
- Václav Tesárek
- Václav Volf
- František Zemanec
- Josef Žihla
Čest jejich památce
Navazující odkazy
Detailní popis, fotky a hodnocení nádraží v Kralupech nad Vltavou najdete v tomto příspěvku na webu Vlakem jednoduše.cz.