První nádražní budova v Kolíně byla postavena již v letech 1844–1845 pro trať z Prahy do Olomouce. S rostoucím významem Kolína jako železničního uzlu byla v roce 1871 postavena nová výpravní budova. Současná nádražní budova byla postavena v letech 1937–1940 ve funkcionalistickém stylu.
Stanice byla otevřena 1. ledna 1871 jako součást Ostravsko-frýdlantské dráhy, která spojovala Ostravu s Frýdlantem nad Ostravicí. Výstavba trati byla motivována rozvojem průmyslu v Ostravě a potřebou efektivního spojení s okolními oblastmi .
Železniční stanice Bystřice nad Pernštejnem se nachází v Kraji Vysočina. Leží na jednokolejné neelektrifikované trati číslo 256 (dříve 251), která spojuje Žďár nad Sázavou a Tišnov. Stanice byla otevřena 23. června 1905 a nachází se v nadmořské výšce 570 metrů.
Pamětní deska se nachází v budově Kounicova 26 v Brně, kde dnes sídlí Oblastní ředitelství Správy železnic. Budova má zajímavou historii a architektonický význam. K pamětní desce se dostanete od vrátnice po schodišti do druhého patra.
Brněnské hlavní nádraží bylo otevřeno v roce 1839 jako součást první železniční tratě v českých zemích, tzv. Severní dráhy císaře Ferdinanda, která spojovala Vídeň s Brnem. Současná budova pochází z let 1902–1905 a byla postavena podle ve stylu secese a historismu.
Stanice Olomouc hlavní nádraží byla otevřena v roce 1841 jako součást Severní dráhy císaře Ferdinanda, která spojovala Vídeň s Krakowem. Současná nádražní budova v Olomouci byla postavena v letech 1936–1941. Projekt této stavby vytvořil architekt Antonín Parkmann.
Železniční stanice České Budějovice je hlavním železničním uzlem v Jihočeském kraji a patří mezi nejvýznamnější dopravní body v naší vlasti. Současná staniční budova byla postavena v roce 1908 ve stylu neorenesance. Nahradila původní stanici z roku 1868.
Současná nádražní budova v Kralupech nad Vltavou je výsledkem přestavby celého zdejšího železničního uzlu a pochází z roku 1986. Pamětní deska na padlé železničáře je venku z boku u východu z nádraží.
Břeclav je první železniční stanice na českém území, kam přijel parní vlak. Pamětní deska na padlé železničáře se nachází uvnitř v hale nádraží a to u východu z nádraží ven.
Paměť nádraží je projekt k 80. výročí osvobození naší vlasti dokumentující pamětní desky připomínající padlé železničáře. V tomto příspěvku je vyfocena a popsána pamětní deska na nádraží v Chocni.
Železniční stanice Ostrožská Nová Ves se nachází ve Zlínském kraji na trati č. 340 (Brno – Uherské Hradiště – Veselí nad Moravou). Stanice je obsluhována jihomoravskou linkou S6, která zajišťuje spojení mezi Brnem, Uherským Hradištěm a Veselím nad Moravou.
Na vršovickém nádraží bylo v květnu 1945 zřízeno povstalecké velitelství. Přímo na nádraží se rovněž přestavovali vagóny na improvizované obrněné vlaky. Na vagony a lokomotivy se dodatečně přidávaly plechové pláty pro jejich lepší ochranu.
Stručná výpis příspěvku: Paměť nádraží je projekt k 80.výročí osvobození naši vlasti dokumentující pamětní desky připomínající padlé železničáře. V tomto příspěvku je vyfocena a popsána pamětní deska na nádraží v Česká Třebové.