Nádraží ve Slavičíně
Stanice byla otevřena 28. října 1888 při zprovoznění úseku z Uherského Brodu do Trenčianské Teplé v rámci budování tzv. Vlárské dráhy Rakouské společnosti státní dráhy (StEG) směrem na Slovensko. Tím byl zároveň završen původní projekt společnosti Českomoravská transverzální dráha (BMTB), která usilovala o dostavbu traťového koridoru propojujícího již existující železnice v ose od západních Čech po Trenčianskou Teplou. Po zestátnění StEG v roce 1908 stanici obsluhovala jediná společnost – Císařsko-královské státní dráhy (kkStB). Po roce 1918 správu převzaly nově vzniklé Československé státní dráhy.
Při pohledu do turistické mapy zjistíme, že nádraží Slavičín není pojmenováno po nejbližší obci Hrádek, ale po vzdálenějším a významnějším městě Slavičín, které leží více než dva kilometry od stanice. Naopak obec Hrádek přijala do svého názvu označení Hrádek na Vlárské dráze. Od roku 1961 je součástí města Slavičína, původně však šlo o samostatnou obec, připomínanou již roku 1503 jako součást brumovského panství Podmanických z Podmanína. V obci se nacházel panský pivovar (zanikl roku 1874) a dvě pálenice.
Kde je pamětní deska
Pamětní deska připomínající padlého železničáře Josefa Kleina se nachází pod střechou na verandě
Tratě ve stanici
- 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk, Újezdec u Luhačovic – Luhačovice
Text a jméno železničářů
V době poroby národa
r. 1939 – 1945 byl popraven
v koncentračním táboře
železniční zaměstnanec
- Josef Klein
Čest jejich památce!
Navazující odkazy
Detailní popis, fotky a hodnocení nádraží ve Slavičíně najdete v tomto příspěvku na webu Vlakem jednoduše.cz.